Jak funguje párování plateb v samotné aplikaci?

Technické pozadí samotného párování jsme popsali v samostatném článku. V tomto textu popíšeme, jakým způsobem se pracuje v uživatelském rozhraní se samotnými transakcemi, které se propíšou do aplikace.

Pokud do aplikace dorazí transakce a podaří se ji zpracovat, naleznete ji v menu: Nástroje > Párování plateb s bankou. Tato obrazovka vypadá následovně:

U každé platby můžete rozhodnout, jak s ní naložíte:

  • Zelené tlačítko Párovat – pro platbu, kterou chcete přiřadit jako příjem/náklad k nějakému nájemníkovi či nemovitosti.
  • Červené tlačítko Zamítnout – pro platbu, kterou do aplikace nechcete propisovat dále.

Pokud kliknete na zelené tlačítko Párovat, vyskočí dialogové okno, kde rozhodnete, k jakému objektu (nájemník/nemovitost) se má platba zařadit:

Po zařazení k jednomu z uvedených se zobrazí platba na výpise plateb takto:

V tento moment přibylo tlačítko Vytvořit párovací pravidlo. Při kliknutí na toto tlačítko se zobrazí dialogové okno, kde zvolíte kritéria, která budou platit pro budoucí platby. Tím lze docílit, aby se platby stejného typu párovaly automaticky k vybranému objektu:

Z tohoto vyplývá, že párovací pravidla se vytvářejí až dodatečně po prvním manuálním zpracování, nikoliv dopředu.

Pár informací a doporučení pro správu pravidel

  1. Párujte ideálně kombinaci čísla účtu a variabilního symbolu. Samotný variabilní symbol může být nedostatečný. Pokud by se v budoucnu změnili nájemníci a symbol pro platby nájemného zůstal stejný, pak se transakce budou párovat k nesprávnému nájemníkovi.
  2. Přehled vámi vytvořených párovacích pravidel naleznete na záložce Párovací pravidla. Zde je užitečný zejména přehled Archivovaní nájemníci, kde naleznete seznam pravidel, které jsou vázány na nájemníky, kteří již byly ukončeni. Taková pravidla doporučujeme smazat, pokud se neočekávají další příchozí platby od tohoto nájemníka.
  3. Pravidla jsou vyhodnocována v tom pořadí, v jakém byla založena. Může se stát, že vytvoříte 2 pravidla, která se budou v určitých případech protínat. To může vést k nesprávnému zařazení platby.
  4. Odmítnuté platby jsou automaticky ze systému nenávratně mazány po 6 týdnech.
  5. Obecně doporučujeme oddělit účet pro výběr nájemného od osobního účtu, kde provádíte osobní transakce.