Nemohu dohledat platbu v aplikaci – jak mám postupovat?

Používáte-li automatické párování plateb, může občas nastat situace, že platbu nedohledáte u požadovaného nájemce nebo nemovitosti. Jak v takovém případě postupovat, popíšeme v tomto článku.

Předpoklady situace

  • Máte aktivní párování plateb s bankou – ať už přes API (přímé propojení s bankou) nebo přes e-maily.
  • U nájemce nebo nemovitosti chybí platba, kterou tam očekáváte a máte ji na výpisu ve své bance.

Dohledání platby

Jděte do Nástroje > Statistiky > Platby a zde zkuste platbu dohledat přes zadání částky:

    Pokud ji naleznete, zkontrolujete, u jakého nájemce nebo nemovitosti je platba přiřazena.

    Občas se stává, že bylo vytvořené nesprávné párovací pravidlo, které špatné přiřazení způsobilo. O chybách s párovacími pravidly jsme napsali samostatný článek.

    Pokud jste platbu nenalezli, pak přejděte do Nástroje > Párování plateb s bankou > Zamítnuté převody, kde zkuste platbu dohledat, zdali nebyla omylem zamítnutá. Pro navigaci mezi daty použijte přepínač pro data:

    Platba nalezena? Jak situaci opravit

    1) Přejděte do Nástroje > Párování plateb s bankou > Párované převody.

    2) Zde dohledejte pomocí přepínače data příslušné časové období:

    3) Odpárujte příslušnou platbu:

    4) Přejděte na záložku Nespárované převody, kde platbu již správně přiřaďte.

    Pro zamítnuté platby je postup analogický.

    Co když platbu nenajdeme?

    Pokud jste nenašli platbu výše uvedeným způsobem, pak mohlo dojít k těmto situacím:

    • Párování plateb přes e-maily – e-mailová notifikace o platbě nám z banky vůbec nedorazila nebo ji aplikace nezvládla zpracovat. Bohužel e-mail není 100% spolehlivá technologie a výjimečně se to může stát. Rovněž pokud banky změní podobu notifikačních e-mailů o platbách, musíme na naší straně reagovat dodatečnou opravou. Vždy tak reagujeme až zpětně a některé platby mohou tímto způsobem propadnout.
    • Párování plateb přes API – pokud se to stalo, napište nám prosím na info@zvladneme.cz a pošlete nám specifikaci, jaká platba unikla. Prověříme to.
    • Pokud dohledáváte platbu, která je starší než 45 dnů ode dnešního dne a zároveň byla původně zamítnutá, bude už pravděpodobně smazaná. Aplikace sama maže zamítnuté platby, aby neměla uložená data, která nutně nepotřebuje.

    V každém případě doporučujeme platbu zadat do aplikace ručně přes zelené tlačítko, aby Vám nechyběla: