Zpoplatněné služby (automatické párování plateb s bankou, vyúčtování služeb, upomínky atd.) jsou součástí placeného tarifu, který se účtuje pouze za aktivní nájemníky.
Chceme být féroví, takže za neobsazené nemovitosti nic neplatíte.
Platby za tarif se strhávají měsíčně z dobitého kreditu, což přináší
maximální transparentnost – vždy vidíte, za co a kdy bylo zaplaceno.
Kredit je přepočítáván v poměru: 1 kredit = 1 Kč.
Pro uživatele ze Slovenska přibližně 25 kreditů = 1 €.
Peněženka – místo, kde spravujete kredit
Peněženku najdete v hlavním menu pod ikonou peněženky.
Peněženka je nástroj, kterým obsluhujete platby a dobíjení kreditu.

Peněženka vám umožňuje správu kreditu v tomto rozsahu:
- Dobíjení kreditu.
- Aktivaci služeb (zejména přechod tarifu zdarma na placený).
- Nastavení fakturačních údajů.
- Přehled čerpání kreditu.
- Faktury k realizovaným platbám v PDF a ISDOC formátu.
- Nastavení práv pro užívání peněženky na úroveň portfolií, uživatelů či služeb.
Je možné mít více peněženek, což ocení uživatelé, kteří mají více
subjektů (firem), na které pronajímají. 1 peněženka = 1 fakturační subjekt.
Účtování
Základní účtovanou jednotkou v placeném tarifu je nájemník
(nikoliv současně nemovitost). Každý den ukládáme počet nájemníků, které máte v aplikaci.
Příklad: Máte-li 20 nemovitostí a 15 nájemníků, je vám účtováno 15 nájemníků.
Co se do výpočtu nepočítá:
- Počet nemovitostí – na základě ohlasů uživatelů jsme ustoupili od účtování podle počtu nemovitostí tak, aby vás nemusely trápit neobsazené jednotky.
- Archivované nemovitosti ani ukončení nájemníci.
Zvýhodnění nájemců
Dle současného ceníku je zvýhodněn 41. a každý další nájemník.
Stržení kreditu za placený tarif je realizováno zpětně, a to:
- Na konci každého kalendářního měsíce za daný kalendářní měsíc.
- V momentě ukončení placeného tarifu (lze ukončit kdykoliv) za daný počet dní.
Zvýhodnění je aplikováno na konkrétní peněženku, nad kterou se provádí výpočet.
Příklad: Máte dvě portfolia o celkem 50 aktivních nájemnících.
Portfolio A: 30 nájemníků, nastavená peněženka pro platbu X.
Portfolio B: 20 nájemníků, nastavená peněženka pro platbu Y.
V tomto případě cenové zvýhodnění nezískáte, jelikož každé portfolio má jinou peněženku.
¨Pokud chcete na svých portfoliích zachovat cenové zvýhodnění je potřeba, aby u všech portfoliích byla nastavená stejná peněženka
stejného uživatele.
Pro uživatele, kteří mají více portfolií, kde nedosahují na daných portfoliích počtu 40 nájemníků, je získání cenového zvýhodnění (slevy)
realizováno na konci měsíce formou zpětného připsání kreditu
do peněženky.
Nejprve dojde ke stržení celé částky za každé samostatné portfolio
(tj. 40 Kč za jednotku na každém portfoliu) a následně formou vratky připsání bonusového kreditu po zohlednění celkové útraty (počtu
nájemců) na všech portfoliích. Je proto potřeba mít v peněžence dostatek prostředků pro úhradu plné částky na konci měsíce.
Toto řešení je aplikováno z důvodu složitosti výpočtu účtovaných nájemců.
Při ukončení placeného tarifu uprostřed měsíce jsou účtovány pouze spotřebované dny.
U ukončených placených tarif na portfoliu v průběhu měsíce, pak se cenové zvýhodnění neaplikuje.
Vytvoření peněženky
- Po kliknutí na ikonu peněženky v hlavním menu v pravém horním rohu se vám objeví stránka Vítejte v peněžence. Zde stisknete tlačítko
Vytvořit novou peněženku.

- Zobrazí se vám stránka, kam doplníte Fakturační údaje. Pole označená červenou hvězdičkou jsou povinná. Po doplnění údajů, kliknete na Uložit.

- V dalším kroku vyberte v levém sloupci záložku Nastavení peněženky:

- Nastavení peněženky.
- Název peněženky – vyplníte libovolný název peněženky.
- Portfolia, u kterých lze čerpat z této peněženky – pokud máte jen
1 portfolio, bude už automaticky vybrané Hlavní portfolio. Pokud máte více portfolií, můžete si vybrat, zda se z dané peněženky bude čerpat pro více portfolií. - Služby, které lze peněženkou platit – políčko Placený tarif bude také automaticky vybrané. V nové verzi aplikace plánujeme přidat další placené služby, např. lustrace exekucí.
- Uživatelé, kteří jsou oprávnění čerpat z peněženky v portfoliu, kam mají přístup – pokud jste jediný uživatel, bude tam zobrazen váš přihlašovací e-mail, pokud máte nastaveno více uživatelů, vyberete uživatele.
- Uložit.
- V této záložce máte možnost Odstranit peněženku – peněženku lze
odstranit pouze tehdy, když má 0 kreditů a není přiřazena k žádné předplacené službě.
- Dobití kreditu
Záložku Dobití kreditu naleznete v levém sloupci. Dobití kreditu můžete provést dvěma způsoby:
- Bankovní převod (QR platbu) s rychlým zpracováním, a to do 5 minut
po obdržení platby na náš bankovní účet. - Platbu platebními kartami a přes platební tlačítka některých českých bank – zajištěno společností Comgate, a.s., se sídlem Gočárova
třída 1754 / 48b, Hradec Králové, e-mail: platby-podpora@comgate.cz,
tel: +420 228 224 267, https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana.
Po dokončení úspěšné platby je kredit připsán okamžitě na váš účet.

- Stav účtu – zde vidíte, kolik kreditů vám v peněžence zbývá.
- Nastavení dobíjení kreditu – můžete si zvolit, zda chcete dostávat upozornění e-mailem při poklesu kreditu pod zvolenou hodnotu. Hodnotu
si můžete libovolně nastavit. - Uložit.
- Dobít účet – napíšete částku, kterou chcete dobít. 1 Kč = 1 kredit,
minimální částka pro dobití je 50 Kč. - Vytvořit objednávku – po kliknutí na toto tlačítko se zobrazí stránka s předvyplněnými fakturačními údaji. Vy si jen zvolíte způsob platby a provedete platbu. Po odeslání platby se můžete vrátit zpět do aplikace a dále pokračovat v práci.

- Odkaz pro zobrazení obchodních podmínek.
- Aktivní služby
V záložce Aktivní služby vidíte, u jakého portfolia a jaké služby máte
aktivní. Také si zde můžete nastavit, zda chcete platit pomocí této peněženky příslušné portfolio – tlačítko Platit pomocí této peněženky.

- Pohyby kreditu
V záložce Pohyby kreditu naleznete přehled o pohybech kreditu na svém účtu. Přehled si můžete filtrovat podle jednotlivých měsíců v příslušném roce:

- Faktury
V záložce Faktury naleznete seznam faktur k realizovaným platbám v PDF a ISDOC formátu.

Pokud si nevíte rady nebo se něco nepovedlo, neváhejte nám napsat na info@zvladneme.cz.